Lägg ner extra kärlek på första intrycket

I syfte att övertyga nya klienter om hur bra vi var skickade vi ofta demotröjor till dem. Demotröjorna valde jag att trycka själv på kvällen i syfte att inte störa den dagliga produktionen. Tyvärr är man lite trött på kvällen och en gång gick det iväg en tröja som kunde ha varit bättre tryckt. Jag var trött, posten stängde om 5 minuter och jag trodde det var viktigt att den potentiella klienten, som jag talat med under dagen, hade tröjan redan nästa dag. Jag ville visa hur snabba vi var så trots att jag inte var helt nöjd med trycket tog jag beslutet att skicka iväg tröjan. Det var ett dåligt beslut. Den potentiella klienten, som inte hämtade ut försändelsen från posten föränn någon vecka senare, blev inte imponerad av trycket och valde att inte skaffa butik hos oss. Eftersom klientens hemsida tillhörde de mer välbesökta sajterna i Sverige innebar slarvet från min sida att vi gick misste om stor potentiell försäljning.

Efter det lät jag ordinarie personal sköta tryckandet av demotröjorna och det på ordinarie arbetstid utan tidspress samt med förmaningen att lägga ner mycket kärlek i arbetet.

Notera dock att vi givetvis la vi ner kärlek i all produktion. Dock extra mycket i demotröjorna 🙂

Läs mer: Vill dom inte ge dig skriftligt skall varningsklockorna ringa ->

Om

Tore Friskopp, Civilingenjör, svensk entreprenör bosatt på Malta. Startade mitt första bolag vid 17 års ålder och driver idag contentföretaget Topcontent. Förutom att driva affärer älskar jag att gå till gymmet, spela squash, läsa biografier och simma i medelhavet (som jag har precis utanför fönstret).

5 kommentarer

Leave a Comment.