Hanna Widerstedt ger besökare

Kollade min besökstatistik i morse och upptäckte att jag fått en rejäl ökning denna vecka. Orsaken är mitt inlägg om Hanna Widerstedt som cirkulerat på Twitter, Facebook och diverse forum. I måndags började Big Brother (som hon tydligen är med i) varpå alla frågar sig; Är hon sann?

Även om jag inte kan kommersialisera trafiken (som knappast består av bestående läsare) har trafikökningen gett mig en inblick i Aftonbladets affärsidé: Skriv om snackisar; Big Brother, hollywoodfruarnas bantningstips eller börsdirektörens senaste bonus och du kommer att få trafik. Ha sedan annonser för måltidsersättning och Bingo för att casha in.

Kanske jag borde lägga till i min lista över affärsidéer: Starta en skvallerblogg.

Om

Tore Friskopp, Civilingenjör, svensk entreprenör bosatt på Malta. Startade mitt första bolag vid 17 års ålder och driver idag contentföretaget Topcontent. Förutom att driva affärer älskar jag att gå till gymmet, spela squash, läsa biografier och simma i medelhavet (som jag har precis utanför fönstret).

2 kommentarer

  1. Kan bara hålla med Erik, fin kombination av nytta och nöje! Att blogga om kändisar är uppenbarligen ingen dålig idé, kolla in Perez Hilton 😉

Leave a Comment.