Testa produkten innan du lägger den på lager

Svart sublimationsmuggNär man hittat något man tycker är jättebra vill man gärna börja sälja det direkt. Jag har dock lärt mig att det kan vara bra att ha lite is i magen.
Vi köpte in muggar av en viss typ för att dom såg snygga ut i katalogen och på mässan. Svarta muggar med en vit tryckbar yta. Jag visste att de skulle se väldigt bra ut i butikerna och sälja bra (svarta muggar är hett). När vi hade beställt en kartong från USA visade det sig att dom var helt omöjliga att trycka på. Det gick inte att få bra tryckresultat. Den vita rutan syntes alltid. Istället för att ha köpt ett billigt testexemplar hade jag köpt en hel dyr kartong med testexemplar (som nu var värdelösa). Efter det misstaget testtryckte vi alltid på nya grejer innan vi la dem på lager. Det visade sig vara en bra strategi (hade till slut kartongvis med värdelösa testtröjor). Om leverantören inte vill ge dig ett eller ens låta dig köpa ett testexemplar (om dom ”bara säljer kartongvis”) är produkten förmodligen kass och bör undvikas.

Läs mer: Hur jag blev misstänksam mot ”kundstocksuppdateringar” ->

Om

Tore Friskopp, Civilingenjör, svensk entreprenör bosatt på Malta. Startade mitt första bolag vid 17 års ålder och driver idag contentföretaget Topcontent. Förutom att driva affärer älskar jag att gå till gymmet, spela squash, läsa biografier och simma i medelhavet (som jag har precis utanför fönstret).

3 kommentarer

  1. Tack för en kanonbra och informativ blogg. Jag fick tipset från Dan och nu har jag läst igenom hela samt sparat länken.

    Take Care!

    //Peter, uniprint.se

  2. Tack Peter!
    Om några dagar kommer jag att posta ett inlägg om t-jetmaskinen. Det inlägget kommer du nog finna intressant. Kartongen svart-vita muggar äger ju du numera. Ska bli intressant att se ifall du klarar av att göra någonting av dom. Du som är ännu lite mer trixigare än mig 🙂

Leave a Comment.