- Förra veckan skrev jag ett inlägg om hur Mattias gått från idé till webbutik på en månad. Karl Eldebo, som tagit fram ”Det här är inte din penna” kontrade med ett inlägg om varför man inte ska sälja på nätet. Ett mycket läsvärt inlägg som jag starkt rekommenderar. Eldebo föreslår att man istället säljer via återförsäljare, som t.ex. Roliga prylar.
- Har mailat lite med Björn som driver BGA Videoproduktion och bloggar om det på sin blogg Vardagen för en småföretagare. Björns blogg skiljer sig från andra entreprenörsbloggar på det viset att den inte handlar om webb, mjukvara och it-tjänster. Istället är det klassiska butiker och produktion som gäller. Väldigt kul. Björns företag har specialiserat sig på att rädda folks gamla minnen. De digitaliserar foton och videofilmer. De överför t.ex. smalfilm till dvd. Med andra ord: In med Björns blogg i RSS-läsaren.
- Nästa grej som hände var att jag blev intervjuad av nya affärer. De ringde upp och ville veta hur det var att jobb från Malta, vilket jag gärna svarade på.
- En gammal följetong på min blogg är affärsiden om positionerbara nyckelknippan. Med jämna mellanrum är det folk som kommentarer och berättar hur de försökt göra affärsidén. Nu har någon kommenterat som verkar komma ganska nära, Key Seeker.
- På Paradise Business Camp-fronten har vi börjat inrikta oss på Hua Hin i Thailand.
Skön post om pennan. Tappade lite suget på att starta webshop dock 🙁
Trist att höra.
Tror dock att Karl menade att man inte behövde starta en webbshopp om man var upphovsman till produkten. Om man hittat på en egen produkt vill man ju att den ska säljas från så många ställen som möjligt, att då bara inrikta sig på att sälja den från sin egen webbshop är ju dumt.
En webbutik är ju inte fel att ha om man fyller den med grejer man köpt av andra. Typ 🙂