Nya affärer och Tweetpitch delar med sig

Nya Affärer, Dell och några fler har dragit igång affärsidén tävlingen Tweetpitch där man ska pitcha en affärsidé i en tweet. Idén är rolig och i deltagarvillkoren står följande:

Sekretess:
Inlämnade bidrag kommer att behandlas konfidentiellt. Uppgifterna kommer inte att användas av Bonnier Tidskrifter AB/arrangörerna annat än för att administrera tävlingen och ej heller lämnas ut till tredje part.

Jag pitchade en idé och idag kom ett brev från Nya Affärer där samtliga deltagares adresser syns i brevhuvudet. Det hela får mig att tänka på följande bild:

Jag tar ingen skada av detta, kan lätt blockera oönskade brev i gmail och skäms inte över att jag var med i Tweetpitch. För andra i listan (med över 100 namn) kanske det är annorlunda. Listan innehåller en del intressanta namn.

Sekretess är svårt. Det här inlägget sorteras under kategorin humor.

Om

Tore Friskopp, Civilingenjör, svensk entreprenör bosatt på Malta. Startade mitt första bolag vid 17 års ålder och driver idag contentbyrån Sidekick. Förutom att driva affärer älskar jag att gå till gymmet, spela squash, läsa biografier och simma i medelhavet (som jag har precis utanför fönstret).

3 kommentarer

Leave a Comment.