Framtidens e-handel, livebutiker?

Telefonföretaget 3 verkar ha satsat på ett helt nytt koncept som verkar riktigt coolt. Istället för en traditionell e-butik har de försökt få in säljpersonal i processen. Se följande video får ni se:

Jag gick till tre.se för att testa butiken men ångrade mig när den höll på och laddade. Jag är inte särskilt fåfäng men klockan 10:00 en lördagmorgon, utan att ha duschat eller tagit på mig kläder, hade jag inte lust att livechatta med en skjortklädd försäljare.

Är det någon annan som testat livebutiken och kan säga om det var bra eller dåligt?

Om

Tore Friskopp, Civilingenjör, svensk entreprenör bosatt på Malta i Sverige. Startade mitt första bolag vid 17 års ålder och driver idag contentföretaget Topcontent. Förutom att driva affärer älskar jag att gå till gymmet, spela squash, läsa biografier, dansa bachata och simma i medelhavet på GIHs badhus.

3 kommentarer

  1. Riktigt tufft, men det krävs ju som sagt att man känner för det. Inget man går upp ur sängen en morgon för att koppla upp sig till kundtjänst så där, så den gamla ”osynliga” kundtjänstkontakten blir nog kvar ett tag. Men det skulle kanske riktigt bra och spara tid för tex sjukvårdsupplysningen eller läkarkontakter där en del skulle kunna köras online. En febertemp och pulsmätare till USB bara… 😉

Leave a Comment.