Thinking outside the box

pizzapersonal

Har vid sidan av mina studier börjat arbeta åt OnlinePizza med marknadsföringsfrågor. Företaget är Sveriges största försäljare av pizza för utkörning via internet och säljer varje dag gigantiska mängder med pizza. Företaget är startat av studenter i Linköping och består idag av ett härligt gäng människor. På bilden äter vi toscanatårta i solskenet. I min naivitet trodde jag att det berodde på min nyanställning, sen visade det sig att chefen (Dan Castillo) fyllde år.

Har ni idéer på hur man får internetovana människor att börja beställa mat över internet får ni jättegärna maila mig.

Har ni inte testat OnlinePizza tycker jag ni gör det med det samma.

Om

Tore Friskopp, Civilingenjör, svensk entreprenör bosatt på Malta. Startade mitt första bolag vid 17 års ålder och driver idag contentföretaget Topcontent. Förutom att driva affärer älskar jag att gå till gymmet, spela squash, läsa biografier och simma i medelhavet (som jag har precis utanför fönstret).

6 kommentarer

  1. Jag skulle ”Think about the box”. Se till så att era kunder exponerar att det går att köpa pizza via internet med hemkörning, på pizzaboxen. (Hur man väljer att göra det är en annan fråga, men många pizzerior har ju egentryckta lådor, alt. skulle ett klistermärke på t.ex. familjepizze-lådan säkert vara en bra idé) Helst ska det ju erbjudas någon morot för att de ska handla, t.ex. rabatt.

  2. Tittar ni åt vänster däruppe på taket så ser ni vart jag har växt upp de första 20 åren. (Gult hus i Lambohov) Kul att man sitter i Uppsala och följer din blogg men ändå är så nära hemmet. 🙂

    Glocal!

    Mvh
    Oscar – Utbytesstudent.se

  3. Hoppas ni kollat in http://www.pizza.de … de är helt dominerande på sin marknad och mer eller mindre alla resturanger i DE som har utkörning (inte bara pizza) använder dem. Ingen aning om hur de får betalt men de har iaf gjort det väldigt enkelt för aktörer att ansluta sig till deras system (orderslippar kommer via eg fax, online, eller via nåt av de vanliga resturangsystemen som finns i Tyskland).

    De flesta aktörer som använder dem har ett pizza.de klistermärke på sin dörr.

    Konceptet är en vinnare (winner takes all) men än så länge har ingen i Sverige fått så stor volym att de etablerat sig som standard.

Leave a Comment.